Kencijfers hoofdgroep onderwijs
De volgende functies worden onderscheiden:
- Kinderdagverblijf (crèche)
De grootste parkeer- en verkeersdruk bij kinderdagverblijven ontstaat door het brengen en halen van kinderen. Er is een systematiek ontwikkeld om dit te berekenen. De systematiek is opgenomen in het rekenprogramma ‘Parkeervraagcalculator’.r - Basisschool
De grootste parkeer- en verkeersdruk bij basisscholen ontstaat door het halen en brengen van kinderen. De hoeveelheid auto’s die hiermee gemoeid is, is mede afhankelijk van de grootte van de school (aantal kinderen), hoeveel kinderen begeleid naar school komen, hoeveel kinderen met de auto worden gebracht, hoeveel kinderen er overblijven en vooral de signatuur van de school (openbaar of bijzonder, algemeen of speciaal). Kortom te veel invloedsfactoren om in een overzichtelijke tabel of tool uit te werken. Hiervoor is lokaal maatwerk noodzakelijk. Vandaar dat voor deze categorie geen verkeersgeneratiecijfers zijn opgenomen. - Middelbare school
- ROC
- Hogeschool
- Universiteit
- Avondonderwijs of vrijetijdsonderwijs
Kinderdagverblijf (crèche) | |||||||||
Parkeerkencijfers (per 100 m 2 bvo) | |||||||||
Centrum | Schil centrum | Rest bebouwde kom | Buiten gebied | Aandeel laadpunten | |||||
min. | max. | min. | max. | min. | max. | min. | max. | ||
Zeer sterk stedelijk | 0,7 | 0,9 | 0,9 | 1,1 | 1,0 | 1,2 | 1,4 | 1,6 | 8,6 -13% |
Sterk stedelijk | 0,8 | 1,0 | 1,0 | 1,2 | 1,1 | 1,3 | 1,4 | 1,6 | |
Matig stedelijk | 0,9 | 1,1 | 1,1 | 1,3 | 1,3 | 1,5 | 1,4 | 1,6 | |
Weinig stedelijk | 0,9 | 1,1 | 1,1 | 1,3 | 1,3 | 1,5 | 1,4 | 1,6 | |
Niet stedelijk | 0,9 | 1,1 | 1,1 | 1,3 | 1,3 | 1,5 | 1,4 | 1,6 | |
Opmerking Exclusief kiss & ride Aandeel bezoekers: 0% | |||||||||
Verkeersgeneratie (per 100 m 2 bvo) | |||||||||
Centrum | Schil centrum | Rest bebouwde kom | Buiten gebied | ||||||
min. | max. | min. | max. | min. | max. | min. | max. | ||
Zeer sterk stedelijk | 17,7 | 22,7 | 21,6 | 26,7 | 25,7 | 30,8 | 34,9 | 39,9 | |
Sterk stedelijk | 19,8 | 24,9 | 24,2 | 29,3 | 28,7 | 33,7 | 34,9 | 39,9 | |
Matig stedelijk | 22,6 | 27,7 | 27,5 | 32,6 | 32,6 | 33,7 | 34,9 | 39,9 | |
Weinig stedelijk | 22,9 | 27,9 | 27,9 | 32,9 | 33,0 | 38,0 | 34,9 | 39,9 | |
Niet stedelijk | 23,0 | 28,0 | 28,0 | 33,1 | 33,1 | 38,2 | 34,9 | 39,9 | |
Opmerking Exclusief kiss & ride Aandeel bezoekers: 91% |
Basisonderwijs | |||||||||
Parkeerkencijfers (per leslokaal) | |||||||||
Centrum | Schil centrum | Rest bebouwde kom | Buiten gebied | Aandeel laadpunten | |||||
min. | max. | min. | max. | min. | max. | min. | max. | ||
Zeer sterk stedelijk | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | 8,6 -13% |
Sterk stedelijk | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | |
Matig stedelijk | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | |
Weinig stedelijk | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | |
Niet stedelijk | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | 0,5 | 1,0 | |
Opmerking Exclusief kiss & ride Aandeel bezoekers: 48% |
Middelbare school | |||||||||
Parkeerkencijfers (per 100 leerlingen) | |||||||||
Centrum | Schil centrum | Rest bebouwde kom | Buiten gebied | Aandeel laadpunten | |||||
min. | max. | min. | max. | min. | max. | min. | max. | ||
Zeer sterk stedelijk | 2,0 | 4,0 | 2,6 | 4,6 | 2,9 | 4,9 | 3,9 | 5,9 | 8,6 -13% |
Sterk stedelijk | 2,3 | 4,3 | 3,0 | 5,0 | 3,3 | 5,3 | 3,9 | 5,9 | |
Matig stedelijk | 2,7 | 4,7 | 3,5 | 5,5 | 3,9 | 5,9 | 3,9 | 5,9 | |
Weinig stedelijk | 2,7 | 4,7 | 3,6 | 5,6 | 3,9 | 5,9 | 3,9 | 5,9 | |
Niet stedelijk | 2,7 | 4,7 | 3,6 | 5,6 | 3,9 | 5,9 | 3,9 | 5,9 | |
Opmerking Bezoekers zijn leerlingen Aandeel bezoekers: 11% | |||||||||
Verkeersgeneratie (per 100 leerlingen) | |||||||||
Centrum | Schil centrum | Rest bebouwde kom | Buiten gebied | ||||||
min. | max. | min. | max. | min. | max. | min. | max. | ||
Zeer sterk stedelijk | 6,9 | 13,9 | 8,8 | 15,4 | 9,6 | 16,3 | 13,0 | 19,7 | |
Sterk stedelijk | 8,0 | 15,0 | 10,0 | 16,7 | 11,0 | 17,6 | 13,0 | 19,7 | |
Matig stedelijk | 9,4 | 16,4 | 11,7 | 18,3 | 12,8 | 19,4 | 13,0 | 19,7 | |
Weinig stedelijk | 9,5 | 16,5 | 11,9 | 18,5 | 13,0 | 19,6 | 13,0 | 19,7 | |
Niet stedelijk | 9,6 | 16,6 | 11,9 | 18,6 | 13,0 | 19,7 | 13,0 | 19,7 | |
Opmerking Bezoekers zijn leerlingen Aandeel bezoekers: 42% |
ROC | |||||||||
Parkeerkencijfers (per 100 leerlingen) | |||||||||
Centrum | Schil centrum | Rest bebouwde kom | Buiten gebied | Aandeel laadpunten | |||||
min. | max. | min. | max. | min. | max. | min. | max. | ||
Zeer sterk stedelijk | 2,8 | 4,8 | 3,3 | 5,3 | 3,7 | 5,7 | 4,9 | 6,9 | 8,6 -13% |
Sterk stedelijk | 3,2 | 5,2 | 3,8 | 5,8 | 4,2 | 6,2 | 4,9 | 6,9 | |
Matig stedelijk | 3,7 | 5,7 | 4,4 | 6,4 | 4,8 | 6,8 | 4,9 | 6,9 | |
Weinig stedelijk | 3,8 | 5,8 | 4,4 | 6,4 | 4,9 | 6,9 | 4,9 | 6,9 | |
Niet stedelijk | 3,8 | 5,8 | 4,4 | 6,4 | 4,9 | 6,9 | 4,9 | 6,9 | |
Opmerking Bezoekers zijn leerlingen Aandeel bezoekers: 7% | |||||||||
Verkeersgeneratie (per 100 leerlingen) | |||||||||
Centrum | Schil centrum | Rest bebouwde kom | Buiten gebied | ||||||
min. | max. | min. | max. | min. | max. | min. | max. | ||
Zeer sterk stedelijk | 7,0 | 12,0 | 8,0 | 12,8 | 8,8 | 13,6 | 11,8 | 16,6 | |
Sterk stedelijk | 8,0 | 13,0 | 9,0 | 13,9 | 10,0 | 14,8 | 11,8 | 16,6 | |
Matig stedelijk | 9,3 | 14,3 | 10,5 | 15,3 | 11,6 | 16,4 | 11,8 | 16,6 | |
Weinig stedelijk | 9,5 | 14,4 | 10,6 | 15,4 | 11,7 | 16,5 | 11,8 | 16,6 | |
Niet stedelijk | 9,5 | 14,5 | 10,7 | 15,5 | 11,8 | 16,6 | 11,8 | 16,6 | |
Opmerking Bezoekers zijn leerlingen Aandeel bezoekers: 46% |
HBO | |||||||||
Parkeerkencijfers (per 100 studenten) | |||||||||
Centrum | Schil centrum | Rest bebouwde kom | Buiten gebied | Aandeel laadpunten | |||||
min. | max. | min. | max. | min. | max. | min. | max. | ||
Zeer sterk stedelijk | 5,5 | 9,5 | 6,1 | 10,1 | 6,6 | 10,6 | 8,9 | 12,9 | 8,6 -13% |
Sterk stedelijk | 6,3 | 10,3 | 6,9 | 10,9 | 7,5 | 11,5 | 8,9 | 12,9 | |
Matig stedelijk | 7,3 | 11,3 | 8,0 | 12,0 | 8,7 | 12,7 | 8,9 | 12,9 | |
Weinig stedelijk | 7,4 | 11,4 | 8,1 | 12,1 | 8,9 | 12,9 | 8,9 | 12,9 | |
Niet stedelijk | 7,4 | 11,4 | 8,2 | 12,2 | 8,9 | 12,9 | 8,9 | 12,9 | |
Opmerking Bezoekers zijn studenten Aandeel bezoekers: 72% | |||||||||
Verkeersgeneratie (per 100 studenten) | |||||||||
Centrum | Schil centrum | Rest bebouwde kom | Buiten gebied | ||||||
min. | max. | min. | max. | min. | max. | min. | max. | ||
Zeer sterk stedelijk | 8,2 | 14,2 | 9,1 | 15,1 | 9,9 | 15,9 | 13,4 | 19,4 | |
Sterk stedelijk | 9,4 | 15,4 | 10,4 | 16,4 | 11,3 | 17,3 | 13,4 | 19,4 | |
Matig stedelijk | 11,0 | 17,0 | 12,0 | 18,0 | 13,1 | 19,1 | 13,4 | 19,4 | |
Weinig stedelijk | 11,1 | 17,1 | 12,2 | 18,2 | 13,3 | 19,3 | 13,4 | 19,4 | |
Niet stedelijk | 11,2 | 17,2 | 12,3 | 18,3 | 13,3 | 19,4 | 13,4 | 19,4 | |
Opmerking Bezoekers zijn studenten Aandeel bezoekers: 68% |
Universiteit | |||||||||
Parkeerkencijfers (per 100 studenten) | |||||||||
Centrum | Schil centrum | Rest bebouwde kom | Buiten gebied | Aandeel laadpunten | |||||
min. | max. | min. | max. | min. | max. | min. | max. | ||
Zeer sterk stedelijk | 8,6 | 12,6 | 10,2 | 14,2 | 11,3 | 15,3 | 14,8 | 18,8 | 8,6 -13% |
Sterk stedelijk | 9,7 | 13,7 | 11,5 | 15,5 | 12,7 | 16,7 | 14,8 | 18,8 | |
Matig stedelijk | 11,2 | 15,2 | 13,2 | 17,2 | 14,5 | 18,5 | 14,8 | 18,8 | |
Weinig stedelijk | 11,4 | 15,4 | 13,4 | 17,4 | 14,7 | 18,7 | 14,8 | 18,8 | |
Niet stedelijk | 11,4 | 15,4 | 13,4 | 17,4 | 14,8 | 18,8 | 14,8 | 18,8 | |
Opmerking Bezoekers zijn studenten Aandeel bezoekers: 48% | |||||||||
Verkeersgeneratie (per 100 studenten) | |||||||||
Centrum | Schil centrum | Rest bebouwde kom | Buiten gebied | ||||||
min. | max. | min. | max. | min. | max. | min. | max. | ||
Zeer sterk stedelijk | 14,0 | 20,5 | 16,6 | 23,1 | 18,3 | 24,8 | 24,0 | 30,5 | |
Sterk stedelijk | 15,8 | 22,3 | 18,7 | 25,2 | 20,6 | 27,1 | 24,0 | 30,5 | |
Matig stedelijk | 18,2 | 24,7 | 21,4 | 27,9 | 23,6 | 30,1 | 24,0 | 30,5 | |
Weinig stedelijk | 18,5 | 25,0 | 21,7 | 28,2 | 23,9 | 30,4 | 24,0 | 30,5 | |
Niet stedelijk | 18,6 | 25,0 | 21,8 | 28,3 | 24,0 | 30,5 | 24,0 | 30,5 | |
Opmerking Bezoekers zijn studenten Aandeel bezoekers: 44% |
Avondonderwijs of vrijetijdsonderwijs | |||||||||
Parkeerkencijfers (per 10 studenten) | |||||||||
Centrum | Schil centrum | Rest bebouwde kom | Buiten gebied | Aandeel laadpunten | |||||
min. | max. | min. | max. | min. | max. | min. | max. | ||
Zeer sterk stedelijk | 2,6 | 4,6 | 3,5 | 5,5 | 4,4 | 6,4 | 9,5 | 11,5 | 8,6 -13% |
Sterk stedelijk | 3,0 | 5,0 | 4,0 | 6,0 | 5,0 | 7,0 | 9,5 | 11,5 | |
Matig stedelijk | 3,5 | 5,5 | 4,6 | 6,6 | 5,8 | 7,8 | 9,5 | 11,5 | |
Weinig stedelijk | 3,6 | 5,6 | 4,7 | 6,7 | 5,8 | 7,8 | 9,5 | 11,5 | |
Niet stedelijk | 3,6 | 5,6 | 4,7 | 6,7 | 5,9 | 7,9 | 9,5 | 11,5 | |
Opmerking Bezoekers zijn studenten Aandeel bezoekers: 95% | |||||||||
Verkeersgeneratie (per 10 studenten) | |||||||||
Centrum | Schil centrum | Rest bebouwde kom | Buiten gebied | ||||||
min. | max. | min. | max. | min. | max. | min. | max. | ||
Zeer sterk stedelijk | 3,8 | 6,6 | 5,0 | 7,9 | 6,3 | 9,2 | 13,6 | 16,4 | |
Sterk stedelijk | 4,3 | 7,2 | 5,7 | 8,6 | 7,2 | 10,0 | 13,6 | 16,4 | |
Matig stedelijk | 5,0 | 7,9 | 6,6 | 9,5 | 8,2 | 11,1 | 13,6 | 16,4 | |
Weinig stedelijk | 5,1 | 7,9 | 6,7 | 9,6 | 8,3 | 11,2 | 13,6 | 16,4 | |
Niet stedelijk | 5,1 | 8,0 | 6,7 | 9,6 | 8,4 | 11,2 | 13,6 | 16,4 | |
Opmerking Bezoekers zijn studenten Aandeel bezoekers: 95% |