Heeft u vragen? U kunt ons ook bellen op tel: 0318-695315

ASVV 2021
Deze tekst is gepubliceerd op 25-10-12

Relatie tussen verkeersmaatregelen en verkeerseffecten

Bij de inventarisatie van de verkeerseffecten van de maatregelen is uitgegaan van de effecten zoals die in de voorzieningenbladen zijn vermeld. De verkeersmaatregelen uit de ASVV kunnen leiden tot een verandering van de volgende verkeersaspecten:
  • intensiteit;
  • snelheid;
  • doorstroming/ritdynamiek;
  • samenstelling verkeer;
  • voertuigkilometers.
In tabel 17.7/2 zijn bepaalde type maatregelen gekoppeld aan ASVV-voorbeelden en aan de verandering van verkeersaspecten.
Tabel 17.7/2 Verkeerseffecten gekoppeld aan mogelijke maatregelen
Verkeerseffect op het aspect
Door mogelijke maatregel
Voorbeelden (ASVV-paragrafen)
Intensiteit
(gedeeltelijke) afsluiting omlegging routering/routekeuze, VPL, ov-voorzieningen
Snelheid
VRI, filevorming, stagnerend verkeer
Ritdynamiek
groene golf (ISA) VRI, drempels, obstakels kruispunten, weglay-out
afstand < 50 m tussen obstakels:11.2.25;
afstand > 50 m tussen obstakels: 11.2.25;
lage ritdynamiek: 11.2.1, 11.2.2, 11.2.3;
lokaal lage dynamiek: 11.2.1, 11.2.2, 11.2.3
Samenstelling verkeer
inzet emissielage bussen afsluiting voor deelgroep
Voertuigkilometers