Bijlage 1 Afbeeldingen basiswegsituaties
Figuur 1: Toerit vanaf onderliggende wegennet
Figuur 2: Afrit naar onderliggend wegennet
Mogelijke aanvulling: (nu nog niet opnemen):
- Bord C16 plaatsen i.v.m. ontbreken aanduiding autosnelweg
Figuur 4: Verbindingsboog
Figuur 5: Afvallende rijstrook links
Figuur 6: Afvallende rijstrook links in combinatie met uitvoegstrook of weefstrook
OPMERKING
- Een afvallende rijstrook wordt in principe niet gecombineerd met een uitvoegstrook of weefstrook.
- De linker rijstrook moet minimaal 500 m na het divergentiepunt afvallen. Dit houdt in dat de borden ‘ritsen na 300 m’ op 200 m voorbij het divergentiepunt worden geplaatst.
Links splitsing tussen autosnelwegen (rijbaan en verbindingsweg), rechts een splitsing tussen de autosnelweg en een afrit.
Figuur 8: Bebakening krappe bogen (aangepast)
Figuur 9: Grensovergangen
Figuur 10: Overgang tussen autosnelweg en autoweg op recht wegvak
Figuur 11: Overgang van autosnelweg naar autoweg via verbindingsweg in een knooppunt
Figuur 12: Overgang van autoweg naar autosnelweg via verbindingsweg in een knooppunt
Figuur 13: Beweegbare bruggen zonder MTM
Figuur 14: Beweegbare brug met MTM
Figuur 15: Nadering tunnelmond met MTM
Figuur 16: Verkeersfunctie verzorgingsplaats met brandstofverkooppunt/ elektrisch laden. Noodzakelijke bebording (optionele bebording niet opgenomen).
NB: Voor bebording op de VZP zelf: zie Kader inrichting Verzorgingsplaatsen
Figuur 17: Verkeersfunctie verzorgingsplaats met ingesloten brandstofverkooppunt/ elektrisch laden. Noodzakelijke bebording (optionele bebording niet opgenomen).
NB: Voor bebording op de VZP zelf: zie Kader inrichting Verzorgingsplaatsen
Figuur 18: Verkeersfunctie verzorgingsplaats zonder brandstofverkooppunt/ elektrisch laden. Noodzakelijke bebording (optionele bebording niet opgenomen).
NB: Voor bebording op de VZP zelf: zie Kader inrichting Verzorgingsplaatsen