Heeft u vragen? U kunt ons ook bellen op tel: 0318-695315

Plattelandswegen – mooi en veilig
Deze tekst is gepubliceerd op 18-03-19

Literatuurlijst

CROW-online kennisproducten
Kennismodule ‘Beeldkwaliteit openbare ruimte’
Kennismodule ‘Fietsverkeer’
Kennismodule ‘Meubilair en installaties’
Kennismodule ‘Mobiliteit en gedrag’
Kennismodule ‘Openbaar vervoer’
Kennismodule ‘Parkeren’
Kennismodule ‘Ruimte, mobiliteit, stedenbouw en verkeer’
[W14]Plattelandswegen mooi en veilig - een beeldenboek (publicatie 259) [Vervallen - In Historie te raadplegen]
Kennismodule ‘Verkeersmanagement’
[W15]Handboek verkeersmanagement (publicatie 290)
[W16]Selectieve toegang en doseren (publicatie 268)
Kennismodule ‘Verkeersveiligheid en toegankelijkheid’
[W17]Duurzaam Veilig en Shared Space (publicatie 303)
[W18]Handboek Verkeersveiligheid (publicatie 261)
[W19]Richtlijn toegankelijkheid (publicatie 337)
[W20]Sobere inrichting van 30- en 60-km/h-gebieden (publicatie 846)
Kennismodule ‘Wegontwerp bibeko met ASVV’
Kennismodule ‘Wegontwerp bubeko met HWO’
Kennismodule ‘Verkeerstekens’
Overige kennisproducten
[W29]CROW (2008); Handboek verkeersonderzoek (publicatie 248) [Vervallen - In Historie te raadplegen]
[W30]CROW; Wiki Meet en Weet. [ link ]
Overige bronnen
[O1]Waterschap Rivierenland, Catalogus inrichting & beheer plattelandswegen Alblasserwaard & Vijfheerenlanden (februari 2018)
[O2]Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard, Wegcategorisering HHSK (april 2011)
[O3]Verkeer in de stad - een nieuwe ontwerpaanpak voor de stedelijke openbare ruimte (ANWB, juni 2016)
[O4]‘Shared Space in buitengebied is succesje’ (Sa! 24, oktober 2014, [ link ] )
[O5]Schetsboek natuurlijk sturen in Limburg; VMC Beleids-en Procesmanagement en ROVL (Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Limburg, 2011)
[O6]Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990). [ link ] .
[O7]NOS (27-05-2017), ‘Motorrijders geweerd van dijkwegen: we voelen ons gediscrimineerd’.
[O8]Gemeente Bodegraven Reeuwijk (2017). Maatregelen zwaar verkeer Plassengebied.
[O9]Gastvrije Waaldijk - Programma voor recreatie en toerisme aan de noordelijke Waaldijk, tussen Gorinchem en Nijmegen (september 2017).
[O10]SWOV (2013). Natuurlijk Sturen in Limburg. Een kijkgedrag- en snelheidsonderzoek en een verkeerskundige analyse van twee aangepaste wegen.
[O11]Stichting Nederlands Normalisatie-instituut. NEN 2443: Parkeren en stallen van personenauto’s op terreinen en in garages (maart 2013). [ link ] .
[O12]Stichting Nederlands Normalisatie-instituut. NEN 3381: Wegmeubilair - Aanvullende eisen voor permanente verkeersborden (januari 2013). [ link ] .
[O13]Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW). [ link ] .
[O14]Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens. [ link ] .
[O15]Schetsboek natuurlijk sturen in Limburg; VMC Beleids-en Procesmanagement en ROVL (Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Limburg, 2011).
[O16]Stichting Bevordering Verkeerseducatie (SBV). [ link ] .
[O17]CUMELA (Brancheorganisatie voor ondernemers in groen, grond en infra). [ link ] .
[O18]Veilig Verkeer Nederland (VVN) – VVN Buurtacties. [ link ] / [ link ] .
[O19]Het Strategisch Plan Verkeersveiligheid 2030, Een gezamenlijke visie op aanpak verkeersveiligheidsbeleid; Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Ministerie van Justitie en Veiligheid, Interprovinciaal Overleg, Vereniging van Nederlandse Gemeenten, Vervoersregio Amsterdam, Metropoolregio Rotterdam Den Haag; december 2018.
[O20] [ link ] .
Foto's
[F1]Henk van Blerck (Schokland en water); Wim Hauptmeijer (Hauptmeijer Verkeer); nabewerkingen door Hanneke Baltjes, Buiten[ver]Beeld.
[F2]Waterschap Rivierenland.
[F3]Miranda Thüsh, ThuisraadRO.
[F4]Sjoerd Nota, Ruimte voor iedereen
[F5]Hans van Riet, Rho adviseurs.
[F6]Verkeerskunde.nl
[F7]Gemeente Bodegraven-Reeuwijk
[F8]HIG Traffic Systems