Parkeren

Handboek parkeren

gepubliceerd op: 03-10-12

laatst gewijzigd op: 21-07-15

Parkeerreserveersystemen

Het is mogelijk om automobilisten een parkeerplaats te laten reserveren. Een voorbeeld hier van is Schiphol Smart Parking. Het grote voordeel is dat via de reservering een grote onrust bij de luchtreizigers wordt weggenomen. Een belangrijk voordeel voor de luchthaven is dat ze met Smart Parking meer grip krijgt op de bezettingsgraad en de opbrengsten van de parkeerterreinen. In feite worden de parkeerterreinen meer en meer geëxploiteerd zoals ook vliegtuigstoelen worden geëxploiteerd: de markt is leidend en bepaalt het tarief en de voorwaarden.
Tabel 35. Voorbeeld progressieve tariefstelling
Tijdstip van reservering Tarief
1 maand van tevoren1 week van tevoren......
Veelgestelde vragen
  • Over Crow Online Kennisbank
    • Onze missie
      Om Nederland nu en in de toekomst goed geregeld te houden werken we aan richtlijnen, opleidingen en praktische tools in verschillende vormen. Onder meer online kennismodules, handboeken, meet- en ontwerpinstrumenten en cursussen. Dat doen we natuurlijk niet alleen. Al meer dan dertig jaar werken we als kennisplatform voor infrastructuur, openbare ruimte, verkeer en vervoer, aanbesteden en contracteren samen met onze partners. We ondersteunen en spelen een centrale rol bij het vinden van de juiste antwoorden. Antwoorden die onze opdrachtgevers helpen bij het maken van beleid en de uitvoering ervan.
  • In de praktijk
  • Wat onze gebruikers zeggen
Ontdek de Kennisbank
Op weg naar werk, naar school of weer naar huis. Iedere Nederlander ondervindt dagelijks de positieve gevolgen van ons werk. Of het nu gaat om de hoogte van de trottoirband bij een bushalte, maatregelen voor het werken met verontreinigde grond, gladheidsbestrijding tijdens de winterperiode of de hoeveelheid parkeerplaatsen bij een voetbalstadion. Bij CROW werken we samen met de gebruikers van onze producten en diensten om te zorgen dat elke Nederlander dagelijks veilig en goed geregeld naar huis kan.